Ταμένο blog...
στίγματα κάποιων στιγμών
και θαυμάτων

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Άγιος Κωνσταντίνος Βόλου

Άγιος Κωνσταντίνος Βόλου

(συνέχεια ημερολογίου 19/9/12)

Προχώρησα φωτογραφίζοντας, έτσι όπως συνηθίζω εγώ, για να δω μετά, ότι δεν προλάβαινε να συγκρατήσει η ματιά μου και ο φακός, πάντα, ξέρει καλύτερα!

Κοίταξα τον ήλιο, έλαμπε!

Είδα που σταμάταγαν οι ράγες, απ' το τρενάκι του Πηλίου.

Πολλά θυμήθηκα σε κλάσματα δευτερολέπτου σε σχέση με τα τραίνα και τα τρένα της ζωής.

Θα σταμάταγα.... έτσι κι αλλιώς!

Πλησίασα, μια ομάδα σπουργιτιών πέταξε παρέκει....
λίγα κράτησε η μηχανή μου,
μπήκα, άναψα το κεράκι μου, μα κάτι μ' έτρωγε...

Κάτι είχα ακούσει, αφού βρέθηκα Εκεί, ήθελα να ρωτήσω!

Κανένας μέσα στην εκκλησία. Απόλυτη ησυχία.

Μόνη μου;

Κανένας; Μόνο Άγιοι;

Κοίταζα τις Αγιογραφίες στα πεταχτά, έτοιμη να φύγω, μια και βιαζόμουνα κιόλας!

Πριν βγω, αισθάνθηκα μια γυναίκα να κάθεται πίσω απ' τα κεριά.

Βεβαιώθηκα, πλησίασα.

"Συγγνώμη, να σας ρωτήσω κάτι;"

"Ναι. Τι θέλετε;"

"Να, έμαθα πως εδώ εξομολογεί ένας παππούλης, Κωνσταντίνος νομίζω λέγεται, έμαθα ότι είναι πολύ καλός, ότι έρχονται απ' όλη την Ελλάδα για να εξομολογηθούν σ' αυτόν, έμαθα πως πρέπει να κλείσεις ραντεβού και μια και πέρασα, ήθελα να ρωτήσω..." της είπα.

Την είδα να σηκώνεται και φαντάστηκα πως ή θα μου έδινε κάποιον αριθμό τηλεφώνου να πάρω άλλη μέρα ή ότι θα άνοιγε κάποια ατζέτα.

"Είναι επάνω! Πήγαινε τώρα! Δεν έχει κόσμο! Ήρθε για λίγο!" μου έλεγε εκείνη χαρούμενη.

"Μα...."

Μαμάκια.

"Μα...."

"Τι; Θέλεις άλλη μέρα; Μα, αφού είναι πάνω!"

"Μα...." Κοίταζα και την πλευρά του "πάνω", εν τω μεταξύ. Καιρό το σκεφτόμουνα και να που μου προσφέροταν στο πιάτο!

"Ξέρετε... Δεν είμαι έτοιμη. Περαστική ήμουνα. Είδα πόρτα ανοιχτή και μπήκα.... Πρέπει να προλάβω να πάω και στο Νοσοκομείο, κ.λ.π. Έχω όμως στο πρόγραμμα κάποια στιγμή να εξομολογηθώ."

"Δεν πειράζει! Άλλη φορά!" μου είπε κάπως απογοητευμένη η κυρία.

Τότε... κοίταξα μια το "πάνω", μια την εξώπορτα, τα πόδια μου έστριψαν αλλού, δεν την έβλεπα πια, η φωνή μου έλεγε: "πάω", στ' αυτιά μου έφτανε η δική της φωνή: "πίσω απ' τον γυναικείο γυναικωνίτη, πάνω στην σκάλα, η πόρτα που θα βρεις.... "

Δεν άκουγα τίποτα, είχα "φύγει" ήδη, προ πολλού.

Κι εκείνη η σκάλα, έλαμπε με πολύχρωμα χρώματα!

Δεν ήξερα που να πατίσω, μη χαλάσω τις ζωγραφιές του Ήλιου!

Δεν τόλμησα να φωτογραφίσω.

Μία κυνηγημένη, κουνημένη, χίλιες λέξεις!

Όλη η χαρά και η θολούρα μου μαζί!

Τι θα του έλεγα;

(Η εξομολόγηση θα είναι θέμα νέας ανάρτησης, γιατί γράφω απευθείας, μαγειρεύω βιντεάκια απευθείας, να μπορέσω να τα πω τα γεγονότα με τη σειρά μεν, αλλά....)

****

...Μετά, κατέβηκα κλαμμένη, μα χαρούμενη μαζί!
Έβγαλα μερικές φωτογραφίες, κυρίως την σκάλα, μα είχε περάσει η ώρα, ο ήλιος ανέβαινε πιο ψηλά, κι έκανε μάλιστα και άνετο χώρο να πατίσω, στριμώχνωντας τις εξαίσιες ζωγραφιές  του στους τοίχους...

Η νεοκόρος με περίμενε όλο αγωνία.

"Τι έγινε; Τον είδες;"

"Μόνο τον είδα; Το φως το αληθινό, είδα! Είναι πολύ καλός! Σ' ευχαριστώ, σ' ευχαριστώ!" της έλεγα, όταν είδα τον παππούλη πίσω μου.

Είχε ήδη κατέβει να φύγει.

"Παππούλη, να σας ρωτήσω κάτι; Μετά απ' την έστω, μικρή εξομολόγηση, κάνει να κοινωνήσω την Κυριακή;"

"Εσύ; Με την ευχή μου, παιδί μου!"

"Παππούλη, εγώ έτσι κι αλλιώς, είμαι παιδί του χαλβά! Μπορεί να περάσει βδομάδα και να τρώω μόνο χαλβά! Μ' αρέσει, με χορταίνει και με γλυκαίνει, είναι η καλύτερη δίαιτα τελικά, γι' αυτό και έχω χάσει τόσα κιλά.... " κ.λ.π" του εξηγούσα, γιατί δεν ήθελα να του χρεώσω και αμαρτία ότι τις προηγούμενες μέρες είχα φάει τα αρνάκια όλου του κόσμου.

Η νεοκόρος, μόλις άκουσε ότι έχασα κιλά, τσίμπησε και ρώταγε να μάθει.

Της εξήγησα πως κάποια προβλήματα υγείας βοήθησαν σ' αυτό, συμπλήρωσε κι ο παππούλης και την είδα να απογοητεύεται.

"Δεν πειράζει! Κράτα εσύ τα κιλά σου, κι έχε γερή την υγεία σου!" της είπα. "Ότι καλύτερο!"

Είδε κι εκείνη ότι είναι πράγματι καλύτερο και ξαναβρήκε το κέφι της.

...Μετά, μη αντέχοντας την χαρά στο "Ναι" του παππούλη, αφού τον χειροφίλησα τον ρώτησα:
"Μπορώ και να σας φιλήσω; Γιατί, πέρα από Ιερέας και Εξομολόγος, δεν παύετε να είστε και πολύ καλός Άνθρωπος!"

Μ' άφησε! Το φίλησα και στα δυο μάγουλα! (Δεν ξέρω γιατί αυτό με "γέμισε" πιο πολύ!)

Μετά, τους χαιρέτησα και βγήκα.

Χαρούμενη και συγκινημένη μαζί.

Συν βιαστική.

Είχα ξεχάσει τα ρολόγια, κι εκείνη τη στιγμή που έστριψα στην πίσω πλευρά του Ναού, από κει που θα είχα κόψει δρόμο και χρόνο.... άκουσα τους χτύπους του ρολογιού, μόλις ακριβώς φωτογράφησα την Παναγιά μας!

Ταράχτηκα.

Σα να είχε ακούσει το ρολόι κάποιες σκέψεις μου, κι εκείνη μαζί!

Πάτησα αμέσως το κουμπί του βίντεο. Να κρατήσω τον ήχο, να κρατήσω τις στιγμές.

Το ρολόι σταμάτησε.

Κοίταξα πέρα.

Ο παππούλης έφευγε. Ζουμ δεν προλάβαινα να κάνω στην μηχανή.

Κι εκείνος είχε αργήσει και τον είχα καθυστερήσει εγώ!

Μετά, έφυγα με τα πόδια να περπατάνε και να μην περπατάνε, ώσπου ρώτησα μια κυρία που έκανε τραμπάλα (νομίζω) ένα παιδάκι.

"Είναι πολύ μακριά το Νοσοκομείο από δω ή να βγω από πάνω στη στάση να πάρω το λεωφορείο;" τη ρώτησα.

"Αν κάνετε λίγο πιο γρήγορο το βάδισμά σας, σε δέκα λεπτά θα είστε εκεί! Αν πάτε μάλιστα και από κάτω, θα απολαύσετε ωραία θέα!"

και εννοούσε την θάλασσά μας, λες και δεν ήμουνα από δω....

Τι να εξηγήσω όμως;

Βιαζόμουνα.

Και περπάταγα, ώσπου έφτασα στο Εκκλησάκι του Νοσοκομείου την Αγία Τριάδα.

Να 'το, έφτασα, κι είναι και η πόρτα του ανοιχτή!!!




Υγ. (Επειδή γράφω κατευθείαν, συγγνώμη για τα λάθη ορθογραφίας και σύνταξης. Εκείνο που μ' ενδιαφέρει είναι να μη μου ξεφύγει η "ουσία").

10 σχόλια:

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Ο/Η Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Άγιος Κωνσταντίνος Βόλου":

σε ευχαριστώ γι αυτό το δημοσίευμα σου, εψαχνα να βρω έναν καλό εξομολόγο στην πόλη του Βόλου (δεν είμαι απο εδω αλλά πλέον ζω εδώ). Είναι πολύ συγκινητικά αυτά που είπες!!!

Δημοσίευση
Διαγραφή
Επισήμανση ως ανεπιθύμητο

Εποπτεία σχολίων σε αυτό το ιστολόγιο.

Ανάρτηση από τον/τη Ανώνυμος στο ΘΑΥΜΑΤΑ και "ΣΗΜΑΔΙΑ" τη 27 Σεπτεμβρίου 2012 7:33 μ.μ.

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Ανώνυμε (η) η συγκίνηση σε περιμένει εκεί!
Είναι από κείνες τις συγκινήσεις που δύσκολα μπορείς να την μεταφέρεις στη γραφή, πόσο μάλλον, άμα έχουν περάσει και μέρες!

Εσωτερική γαλήνη, εύχομαι, ολόψυχα!

Ανώνυμος είπε...

έχω ήδη κλείσει ραντεβου με τον πάτερ, σε ευχαριστώ ολόψυχα, σου ευχομαι γαλήνη να εχεις στη ζωή σου και όσο ειμαστε κοντά Του, όλοι θα την έχουμε!!! Και πάλι σε ευχαριστώ πολύ για όλα!!!

Ανώνυμος είπε...

Περάσανε κάποιοα χρόνια από την δημοσιευση του άρθρου. Θα ήλελα όμως να ρωτήσω είναι ακόμη εκεί ο Πάτερ που αναφέρεις; Ξέρει κανείς; θα με ενδιέφερε πολύ! Ευχαριστώ!

Ανώνυμος είπε...

Από το 2013 που διάβασα αυτό το άρθρο, όλως τυχαίως, έγινε ο πνευματικός μου και με βοήθησε όσο δεν μπορούσα να φανταστώ!!! Δεν ξέρεις πόσα χρόνια σε ευχαριστώ μέσα μου που κοινοποίησες αυτό το άρθρο. Δεν είμαι από εδώ και έψαχνα να βρω κάποιον και χάρη σε σένα βρήκα τον καλύτερο. Σήμερα δεν μπορεί πλέον ο παππούλης να συνεχίσει το θείο έργο του, αλλά ευγνωμονώ τον Θεό που με βοήθησε να τον γνωρίσω. Σίγουρα θα αγιάσει αυτός ο πάτερ, είναι πεφωτισμένος. Σε ευχαριστώ και εύχομαι να καταφέρω να βρω κάποιον άλλον σαν να αυτόν, αν και πολύ δύσκολο φαίνεται!! Έχει ο Θεός όμως...

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Ήταν 2012 κι είναι 2019.
Απόψε πέτυχα τα δυο σχόλια που το ένα απαντάει στο άλλο.

...Αν βοήθησα κάποιον, χαίρομαι ιδιαίτερα!

Τον παππούλη τον ξαναείδα μια φορά, μέσα στο εξομολογητήριο του Αγίου Νικολάου (κάπου τα γράφω, που είδα φως και μπήκα, λόγω βήχα, βγήκα απ' την αγρυπνία του Αγίου Παϊσίου),

κι άλλη μια φορά, στο μοναστήρι της Παναγίας Γοργοϋπηκόου.

Κι άλλη, μια, ναι, σ' ένα εκκλησιαστικό μαγαζί.

Εκείνος μπήκε, εγώ πιο πίσω, "κάτι" κοίταζα, έφυγα.

Μάλλον ντρεπόμουνα... μη με θυμηθεί.

Τις στιγμές του τότε, δεν τις ξαναέζησα.
Αν και τότε, "συζήτηση" ήταν, τελικά. Δεν αξιώθηκα πετραχήλι στο αμαρτωλό κεφάλι μου, δυστυχώς!

Μετά που είδα τα χαρτιά που μου είχε δώσει να διαβάσω και η λίστα με το τι θεωρείται αμαρτία, συν ότι δεν ήταν αυστηρός, μ' αυτό που εγώ θεωρούσα μεγάλη αμαρτία, δεν το ξαναεπιδίωξα με τον ίδιον.

Με έναν άλλον που τυχαία βρέθηκα και δεν είχε κόσμο και μια κοπέλα μάλιστα, μου έδινε την σειρά της, γιατί πήγαινε κάθε εβδομάδα, (σε άλλη εκκλησία), ενώ περίμενα ώρα να βγει ο προηγούμενος, και δεν πολύ χρόνο μπροστά μου, εκείνος βγήκε, μας είδε και τις δυο, αλλά φώναξε την γνωστή του κοπελίτσα μέσα, κι έτσι, έφυγα!

Άλλη μια φορά, ενώ πήγαινα σε κάποιον, έτοιμη για ΟΛΑ, εκείνος έφευγε!

Κι άλλη μια φορά, με ραντεβού μάλιστα και μακρυά, ενώ ήταν μέσα, δεν έβγαινε, κοίταζε απ' το παραθύρι του κελιού! Έτσι εξομολογήθηκα στους "φίλους" που με πήγαν!

Ανεξομολόγητη θα πάω, ανώνυμη! Είσαι τυχερή! Όλα μου τα λέω σε συζητήσεις μου με παπάδες, μα πετραχήλι πάνω μου, έχω να δω απ' τα 18 μου!

...Κι ούτε θα δω, νομίζω!
ΜΟΝΟ ΕΚΕΙΝΟΣ, ΞΕΡΕΙ!

Άρθρο! Η ζωή μου είναι. Αν ήταν έτσι τα άρθρα και Σωστοί Χριστιανοί, καλά θα ήταν!

Το έμαθα ότι δεν μπορεί, πια, όπως και ο παππούλης Δημοσθένης, που πολύ με συμπαθούσε.

Λιγοστεύουν οι παππούληδες, γερνάμε κι εμείς.. άστο, πονάει, άστο!(Για να ελαφρύνουμε το κλίμα και λόγω ώρας.)
Στο τέλος του βίντεο φαίνεται και η φιγούρα του, καθώς έφευγε γρήγορα, μετά το ρολόι.

Να είσαι καλά ανώνυμη δεύτερη! Μου θύμισες κι άλλες περιπτώσεις απόψε! Να μην αρχίσω να τις διηγούμαι, θα γράψω βιβλίο! (Αφορούν θυμωμένους που θέλαν να με πάνε με το ζόρι, στον δικό τους πνευματικό, γιατί με θεωρούν αχάριστη και αμαρτωλή που μου συμβαίνουν Ανώτερα "πράγματα" και δεν έχω Πνευματικό!

Ανώνυμος είπε...

Μία ζωή ολόκληρη θα σε ευγνωμονώ κοπέλα μου καλή, που χάρη σε εσένα πήγα και γνώρισα τον Άγιο αυτόν άνθρωπο, που χάρη σε αυτόν έχω σήμερα την οικογένεια μου. Δεν ξέρεις πόσο καλό έκανες. Ο Θεός να σου δώσει ότι είναι καλύτερο πραγματικά για σένα!!! Σου εύχομαι υγεία πάνω απ'όλα, σωματική και ψυχική!!! Έφυγε ο παππουλης μας από την ζωή, αλλά χάρη σε σένα τον γνώρισα και τον αγάπησα όσο κανέναν άλλον! Καλό ταξίδι να έχει αυτή η γλυκύτατη ψυχούλα που φρόντιζε τόσα χρόνια τόσες πολλές ψυχές!!!!

Κυκλαμίνα είπε...

Το ξέρω ανώνυμη, πόσες ψυχές βοήθησε! Μη μ' ευχαριστείς καλή μου, δεν το αξίζω! Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου! Να είσαι ΚΑΛΑ!
(συγκινημένη - δε βρίσκω άλλα λόγια να σου γράψω, ενώ σκέφτομαι τόσα πολλά!)

Κυκλαμίνα είπε...

Δείτε το ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΝΤΙΟ, ΕΔΩ:
https://tamenoblog.blogspot.com/2021/11/blog-post.html

Κυκλαμίνα είπε...

ΥΓ. Αν σταθείτε στο βιντεάκι απ' το 5 και 14 λεπτό και μετά, θα δείτε την Άγια μορφή του, να φεύγει γρήγορα απ' τον Άγιο Κωνσταντίνο, γιατί τον είχα καθυστερήσει.
(Αν προλάβετε και δεν μου σβήσουν και αυτό το βίντεο, όπως τόσα άλλα.)